Dopisz sie do naszego newslettera

Zakłady papiernicze

Oferta » Specjalistyczne oleje i smary Elkalub » Ogólne oferta » Zakłady papiernicze

Przedstawione poniżej możliwości zastosowania w papierniach środków smarnych produkowanych przez Chemie-Technik są rezultatem wieloletniej współpracy. Poszczególne produkty były rozwijane, tak aby spełniać coraz precyzyjniej określane wymagania, a następnie testowane w czasie eksploatacji. Produkty te są stosowane od wielu lat, a efektem jest bezawaryjna praca urządzeń i obniżenie kosztów.

Oleje Przekładniowei Obiegowe Od wielu lat koncentraty smarownicze LA 1 i LA 7 dodaje się do olejów mineralnych w klasach od ISO VG 46 do 680 w ilości ok. 20%, w celu zwiększenia ich własności smarowniczych. Można stosować także gotowe oleje serii LFC 1000, które mają ekstremalnie wysokie zdolności do przenoszenia najwyższych obciążeń i bardzo wysoką odporność na starzenie.
Łańcuchy i prowadnice LA 8 - preparat smarny o bardzo wysokiej lepkości, ekstremalnej adhezji, odporności na działanie sił odśrodkowych i o zdolności do przenoszenia max. obciążeń. Jest on także odporny na działanie wody i skutecznie chroni przed korozją. LA 8 jest także produkowany w formie sprayu pod nazwą FLC 8.
Pulper; odkryte koła zębate Zastosowanie specjalnego smaru GLL 6/N3. Jest on mocno ciągnący, bardzo przyczepny i ma zdolność do przenoszenia ekstremalnie wysokich obciążeń. Odporność na działanie wody i ochrona przed korozją również sąbardzo dobre. Do automatycznego smarowania odkrytych przekładni zębatych stosuje się smar VP 739.
Część mokra i prasy Do tych aplikacji rekomendujemy zastosowanie smaru VP 873. Jest to smar zdolny do przenoszenia wysokich obciążeń, trwały i odporny na działanie wody.
Walce kalandrowe Do smarowania olejem jest używany olej syntetyczny LFC 4320 i koncentrat smarowniczy LA 7.W aplikacjach dla smaru stałego używany pracujący w temperaturze 170°C smar GLS 965.
Łożyska w części suchej operujemy w zakresie temperatury 120°C - 170°C stosujemy jeden z Niezależnie od tego czy smarowanie jest zanurzeniowe, czy obiegowe dwóch rodzajów olejów syntetycznych: olej na bazie estrów (seria LFC 4000) lub na bazie poli-ἀ-olefin (seria LFC 9000). Obydwa rodzaje olejów nadają się zarówno do łożysk tocznych jak i ślizgowych.W aplikacjach dla smaru stałego używany pracujący w temperaturze 170°C smar GLS 965.